Unlock the power of inquiry to inspire better work and deeper connections in this interactive, one-hour session. Whether you’re coaching, mentoring, or simply collaborating, discover how inquisitive statements—rooted in Appreciative Inquiry, Powerful Questions, and Improvisational Theater—can transform performance and relationships.

What You’ll Learn:

  • Navigate four key focus areas—personal, relational, organizational, and environmental—to foster meaningful dialogue.
  • Practical techniques to align individual motivations with team and organizational goals.
  • Strengthen relationships and resolve collaboration barriers through open, purposeful conversation.

“The easiest kind of relationship for me is with ten thousand people. The hardest is with one.”

—Joan Baez

Improvement Dialogue Cards

Join us for an engaging exploration of Improvement Dialogues and leave equipped to make every conversation count!

More information can be found on the Management 3.0 website in English.

For whom is this event

This session is perfect for anyone who leads, manages, or supports others and wants to learn fresh approaches to create impactful coaching and collaboration moments.

Time schedule

  • 20:00〜20:05: Welcome
  • 20:05〜20:15: Coaching and Collaboration with Management 3.0
  • 20:15〜20:35: Exercise: Improvement Dialogue Cards
  • 20:35〜20:55: QA and Open Dialogue
  • 20:55〜21:00: Closing

 

 


お申し込み方法

以下よりお申込みください。

Doorkeeperで

 


About the Presenter

Stefan Nüsperling (ステファン ニュースペリング )

 Stefan is a trilingual (German, English, Japanese) IT Professional with more than 10 years of experience in Project Leadership, Change Management, Facilitation and Management 3.0. He worked with multinational enterprises in the fields of Management as well as Agile Software Development in Japan, South Korea and Germany. As a certified Scrum Master, the first licensed Management 3.0 facilitator in Japan and a Co-Owner of Management 3.0 he is keen on introducing Agile Leadership practices to Japanese organizations and believes that it will make their employees happier, the businesses more effective and customers more satisfied which is called “Sanpoyoshi” (benefit for all three stakeholders).
   

杉山 久見子

NuWorks CHO(Chief Happiness Officer)
ポジティブ心理学プラクティショナー
ポジティブ心理学コーチング マスターコース修了
NuWorksでは企画、設計、運営、広報、CXなど幅広く担当。
複業として、IT企業の日本語トレーニングに携わり、中学校では日本語指導員として日本語を教えている。 未就学の子どもから大人までポジティブ心理学コーチング×日本語学習の経験と強みで多くの年代の日本語支援をし、それを生きがいにしている。
好きな言葉はクリエイティブ。人と会うこと、自由と好奇心をベースに無から有を生み出すのが好きで得意。

主催

 

リンク

国際Management 3.0ウェブサイト

https://management30.com

Management 3.0の考案者のJurgen Appeloのウェブサイト

http://jurgenappelo.com/

Jurgen Appeloの最新の本

マネジメント3.0  適応力の高いチームを育むための6つの視点

備考

また、 この体験ワークショップを御社内で実行することもできます。

 

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November 27 @ 20:00
20:00 — 21:00

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