リーン・チェンジエージェント 2日間ワークショップ(組織、チームを変革へと導く!変化・変革マネジメント手法を学ぶ)

  • Post author:
  • Post category:

リーン・チェンジマネジメント アジャイル、リーン・スタートアップ、デザイン思考のアイデアを応用して組織、チームを変革へと導く!   - 組織にアジャイルやその他の新しいプロセスを導入することに関わっている。 - 会社の文化を変えたい。 - 組織を変化する方法が分からない。 - 会社の変化をしようとしているがうまくいっていない。 - 変化を計画することは困難であると思っている。 あなたが組織の変化・変革に関わり、チェンジ・プログラムを開発、実行するためのより効果的な方法を探しているのであれば、リーン・チェンジエージェントになりましょう! Learn Modern Change Management この2日間ワークショップは、あらゆる種類の組織変革をを効果的に促進する方法を学び、実践することを目的として構成されています。 いわゆるPowerPointのスライドをただ読むのではなく、実際にワークを行うなど、体験、体得することに焦点を当てています。 さらに、変化をマネジメントするためのより良いプラクティスを適用する方法について現実的な話を聞くことができるでしょう。 ワークショップは日本語で進行されます。 研修を受けられた方の感想 「最も感動したのは「ハック」のアイデアです。 自分の中のオプションに対する考え方を変えてくれました。チェンジ・キャンバスも戦略を考える際に非常に有効なフレームワークでした。」(アジャイルコーチ) 「洞察 - >オプション - >実験モデルで現在の変化に対するチャレンジを再考するきっかけになりました。…

Continue Readingリーン・チェンジエージェント 2日間ワークショップ(組織、チームを変革へと導く!変化・変革マネジメント手法を学ぶ)

Management 3.0 Two-Day Foundation Workshop (JAPANESE)

  • Post author:
  • Post category:

Two-Day Workshop: Improve Your Approach to Management

  • You have realized that there is not enough motivation from your employees.
  • You are sure that there is untapped human potential.
  • You are missing enough global leadership capability in your team.
  • You want to be proactive about this current situation.
  • You want to change management how it should be…

Management 3.0 is the future of management.

It follows the systems thinking movement that 95 percent of the performance of an organization is the result of the whole system, not the individual.
Management 3.0 examines how to analyze that system to come up with the right solutions for better leadership across organizations.

This two-day, hands-on workshop offers best practices, tools and games which you can take back and use immediately to improve your:

  • Performance management
  • Team collaboration and project management
  • Competence development
  • Worker empowerment
  • Self-organization and delegation
  • Developing purpose and value inside an organization
  • Change management and organizational transformation
  • Organizational hierarchy and network
  • Employee engagement
  • Extrinsic and intrinsic motivation

(more…)

Continue ReadingManagement 3.0 Two-Day Foundation Workshop (JAPANESE)